Chystali ste sa na dovolenku, či služobnú cestu, no letecká spoločnosť zrušila váš let? Tak takáto situácia nie je vôbec príjemná. Na druhej strane, by ste však mali vedieť, že na nej môžete aj čo to zarobiť. Nehovoríme o žiadnom navádzaní na podvod, ale o právach, ktoré máte a ktoré si treba uplatniť.
Letecké spoločnosti predávajú služby. Vy ste ich zákazníkom a za tieto služby riadne platíte. Ak teda nedostanete to, za čo ste si zaplatili a navyše vám to spôsobí iné komplikácie, máte plné právo žiadať finančné odškodnenie. Je to rovnaké, ako pri kúpe tovaru s ktorým nie ste spokojní. Určite nebudete nosiť rozpadnuté topánky, alebo používať nefunkčný notebook. Preto sa nebojte ani tejto forme reklamácie.
Zrušenie letu vám musí daná letecká spoločnosť oznámiť najneskôr dva týždne, teda štrnásť kalendárnych dní pred vašim odletom. Ak sa tak nestane, máte právo žiadať o kompenzáciu. Ak druhou možnosťou ej to, že vás letecká spoločnosť informuje viac ako sedem dní pred odletom, no zároveň dostanete ponuku náhradného letu. Vtedy nemáte na finančnú náhradu nárok, pretože spoločnosť sa snažila komplikácie vyriešiť. To, že sa rozhodnete takúto ponuku odmietnuť, je len vašim rozhodnutím, preto sa vlastne nemôžete sťažovať.
Ak sa rozhodnete o kompenzáciu žiadať, postup je všade trošku rozdielny.Najjednoduchšie je to pri letoch, ktoré sa uskutočňujú v rámci Európskej únie. Tie totiž spadajú pod jej regulácie, takže sú pri nich i jasne stanovené pravidlá.Ak by ste sa však s podobnou situáciou stretli mimo Európskej únie, neznamená to, že máte zviazané ruky. Musíte si len zistiť, aké zákony a regulácie platia v danej krajine. Pokiaľ neviete kde hľadať, oslovte firmu, ktorá sa týmto problémom venuje. Verte, že to bude omnoho jednoduchšie, aj keď si za túto službičku, budete musieť niečo zaplatiť.