Ak ste si najali agentúru alebo jednotlivcov, ktorí sa majú postarať o optimalizáciu vašich webových stránok, nezabudnite na to, že optimalizácia nie je len o jednej alebo dvoch oblastiach.
Kompletná SEO optimalizácia webu zahŕňa:
- Linkbuilding– vytváranie silných spätných odkazov, ktoré sú v súčasnosti pri optimalizácii jednou z najzásadnejších metód. Sila linkbuildingu totiž najviac ovplyvňuje postavenie vášho webu v internetových vyhľadávačoch.
- Kľúčové slová– používanie správnych kľúčových slov napomáha vyhľadávačom lepšie rozoznať obsah na vašich stránkach. Niekedy nie je potrebné siahať len po často vyhľadávaných slovách či frázach, ale taktiež po skupinách viacerých slov, ktoré vyhľadávané menej často.
- Indexácia URL adries– ide o technickú časť optimalizácie. Vaše URL adresy totiž mohli vypadnúť indexu vyhľadávania internetových vyhľadávačov. Preto vaše stránky nedokážu prečítať a následne relevantne zobrazovať.
- Štruktúra webu– ak je štruktúra vašich stránok zmätočná, ľudia sa v nich spravidla nebudú môcť dobre orientovať. To má za následok nízku návštevnosť a popularitu.
- Kvalita a relevantnosť obsahu– obsah na webe musí súvisieť s tým, čomu sa venuje. Taktiež by mal byť čo najpútavejší. Nezaujímavý obsah nezaujíma ani ľudí, no a ani samotné vyhľadávače. Rozhodujúci je aj celkový dizajn vašich stránok. Mali by vyzerať lákavo a zaujímavo.
- Meta dáta: tagy, nadpisy, popisky a tak ďalej. To všetko radíme medzi takzvané meta dáta. Ich dôležitosť síce dnes už nie je tak vysoká, no na škodu nie sú taktiež. Tieto dáta môžu vyhľadávačom trošku pomôcť. V rámci tejto oblasti, sú aj dnes, extrémne dôležité najmä titulky stránok. Ide o text, ktorý sa ľudom zobrazuje priamo na hlavnej strane vyhľadávača. Ak je tento text dostatočne pútavý a taktiež správne optimalizovaný, zvyšujete šance, že ľudia na vaše stránky aj kliknú.